Denne gang bliver det vidst et lidt kortere indlæg. Det føles ikke som om der er sket så meget siden sidst. Jeg er blevet rigtig glad for studiet hernede. At jeg i starten var stresset over at alting var individuelt, og at der var mange hjemmeopgaver og ikke så meget undervisning som derhjemme, er helt vendt nu. Jeg nyder at det hele er op til mig, så jeg kan lave det præcis som jeg gerne vil have det, og virkelig for chancen for at vise hvad det er jeg kan. Jeg har ikke noget problem med selvdisciplinering, så det er ikke længere stressende at have mange hjemmeopgaver – jeg får det godt fordelt over ugens timer, og sørger for at jeg ikke kommer bagud.
Siden midt-semester ferien, hvor Mie var her, har jeg blandt andet arbejdet på et photoshop projekt, som har været super sjovt. Jeg har været rundt og tage en masse billeder, og så sætte nogle af dem sammen, indenfor det tema jeg har valgt. Det har gjort at jeg har følt jeg har lavet lektier, mens jeg har været på stranden, på café og i parken for at tage billeder – ikke dårligt. Glæder mig også til at vise det endelige resultat.

I sidste weekend var vi 15 udvekslingsstudenter på tur til Wilsons Promotory. Det bliver den sidste tur inden Dagmar kommer, og vi tager afsted på det lange eventyr op ad kysten.

Jeg fodrer rosellaerne med min müsli.

Det var en super god weekend, hvor vi igen lejede biler og camperede to nætter. Dyrelivet i nationalparken var vildt overvældende, og overraskende tamt. Der er heller ikke mange naturlige fjender i Australien. Om morgenen mens vi spiste morgenmad kom der et par rosellaer og landede på græsset. Jeg tog lidt müsli i hånden og satte mig ned til dem, og inden længe spiste den ene af min hånd. Den anden ville også deltage, men valgte i stedet at hoppe op på min anden arm, og klatre rundt.
Vi så masser af wallabees, og om aftenen gik der wombats rundt på teltpladsen. De var så tillidsfulde at man kunne klappe dem. Vi var til gengæld blevet advaret mod at have noget som helst mad i teltene, men der var et par fra holdet, der ikke lige havde tænkt over at chokolade også er mad, og lige pludselig var der en wombat der var ved at bryde ind til dem midt om natten!

Første dag var vi på vandretur rundt og nyde udsigten, og denne nationalpark, der går ned til vandet, og har nogle flotte strande. Anden dag var vejret endnu varmere, og vi brugte det meste af dagen ved stranden. Vandet var stadig super koldt, men bølgerne store og sjove at lege med.

Brighton Beach, med karakteristiske små badehuse.

Denne weekend var mere afslapning herhjemme i Melbourne, en tur til Brighton Beach, og lektier. Fik desuden læst en masse i min bog ‘Game of Thrones’, som jeg har kastet mig over hernede. Jeg er i bog tre, og alle er nogle store mursten – men det er rigtig fængende.
I fredags var jeg på reggae bar og til colombiansk koncert sammen med nogle af de andre udvekslingsstudenter. Det er super fedt at man altid kan finde gratis koncerter i Melbourne, hver aften. Det var god dansemusik.

Det kan ellers mærkes at det snart er slut – i hvert fald tiden i Melbourne. Jeg er også begyndt at lede efter praktikpladser til næste semester (har søgt i Østrig og Norge uden held), så det tager lige en del ekstra tid ved computeren ud over lektierne. Vil egentlig helst fokusere på at være hernede, og ikke spekulerer så meget på hvad der skal ske i foråret, men det skal jo besluttes.

Jeg håber I alle har det godt derhjemme.

Dominic klapper en wombat

Tongue Point in Wilsons Promotory National Park.

Leg med bølger.

Madlavning om aftenen. Vi havde kun vores små lygter, så belysningen var meget lav, og det var spændende hvordan maden blev.

Billede taget med mit nye undervandskamera – halvt under, halvt over vandet. Ikke noget efterbehandling.