Archive for the ‘Natur’ Category

Tilbage på Fiji med 30 glade unge mennesker fra Dansk Studie Center. Vi holder til i Pacific Harbour på sydsiden af hovedøen Viti Levu hvor vi er i tre uger mens der er et undervisningsforløb i Personlig Udvikling og Kommunikation. Ugen starter med regnvejr. Det er regnsæson, dagene har indeholdt både regn og sol, men fra mandag var det vendt til langt mere regn end sol. Ash, der arbejder på resortet og altid tager sig af de danske   Read More …

Categories: Fiji, Seychellerne, Natur

Selvom sidstedagens vandretur var kort, stod vi tidligt op for at komme i gang og nå til den 400m bjergsidestigning inden at solen ville stå højt på himlen og varmen være helt ulidelig. Uden pauser, bare med snak, var vi fremme ved opstigningen efter et par timer, og vaskede vores sko fri for sand en sidste gang i floden. Jeg satte af sted mod toppen sammen med nogle af de første. Kunne ikke følge med Dennis der sprang   Read More …

Categories: Natur, Vietnam

Jeg vågnede, stod op, drak kaffe, spiste morgenmad med de andre, og tænkte ”har de glemt det”? Til sidst kunne jeg ikke dy mig, og måtte lige proklamere at det jo var min fødselsdag, og straks brød de ud i ”Happy Birthday”. 🙂 Dagens mission var at komme hele vejen tilbage forbi de to dolines, camp 1, ud af Son Doong, gennem junglen og tilbage til Hang En. Turens længste strækning, men uden stops til fotografering skulle det   Read More …

Disen letter lidt og det bliver så småt lyst i lejren. Jeg har sovet super varmt i teltet igen i nat, men fandt dog toiletteltet i nattens løb uden at falde ud over skrænten som vi var blevet advaret imod. Længe leve pandelamper! Selvom vi holdt lejr meget tæt på Watch out for Dinasours, var det ikke muligt at gå den direkte vej ind i lysningen, og vi skulle i stedet bane os vej gennem en masse kæmpe   Read More …

Vågnede til et morgenbord med nudelsuppe og pandekager, og udsigten til at tage våde sko på. Det er umuligt at nå at tørre dem, så jeg gav i stedet mine fødder endnu en gang talkum, satte plastre på for at undgå vabler, et par tørre sokker, og så ned i de våde sko. Efter kort tid glemte jeg alligevel at mine fødder var våde, selvom det ikke føltes særlig rart til at starte med. Vi klatrede op gennem   Read More …

Categories: Natur, Vietnam

Jeg går på en stejl sti ned gennem junglen. Der er glat og mudret og hvert skridt er som et naturligt trappetrin nedad – ned, ned, ned… der er en der fortæller mig at turen slutter med at vi skal samme vej ud igen. Puh ha! På vejen ned møder vi den forrige gruppe, der netop er på vej tilbage efter 5 dages eventyr, og de er helt udmattede, men får samtidig fortalt os at det er vidunderligt.   Read More …

Har du nogensinde drømt om at være på Pandera planeten fra Avatar filmen, i det fantastiske nattelandskab med lys om natten? Det har jeg i hvert fald, og New Zealand har været stedet der er kommet tættest på og har føltes aller mest magisk… udover at her generelt er helt vildt smukt, er det specifikt oplevelser med glowworms og selvlysende alger der har skabt magien. I Waitomo besøgte vi en grotte på en black water rafting tur, hvor   Read More …

Categories: Natur, New Zealand

Nu skal jeg nok komme med et positivt bidrag. Det er skam ikke fordi jeg ikke kan lide landet herude og at være af sted på rejse. Det er virkelig fedt og virkelig spændende. Vi oplever hele tiden en masse forskelligt, ser nogle smukke steder, spiser lækker mad, taler med søde lokale og hygger med hinanden. Det er på en måde blevet helt hverdag, og det er derfor jeg har haft et par indlæg med mere negativ stemning,   Read More …

For to år siden var jeg i et trafikuheld i Indien der medførte at jeg efterfølgende havde et væsentligt mere anstrengt forhold til trafik, især motorcykler. Ikke fordi at uheldet var på en motorcykel (men en trehjulet tuk-tuk, se tidligere blog indlæg), men det virker som det mest usikre og farlige transportmiddel. Inden Vietnamturen havde jeg været lidt nervøs omkring dette fordi jeg ved de kører rundt på scootere til alt, men jeg har på magisk vis glemt   Read More …

Categories: Natur, Vietnam

Mit oplæringsprogram er rimelig frit og åbent, og jeg har en del at skulle lave, men også en masse fritid, så tog på en dykkertur i går fra morgen til middag. Dykning er sin helt egen verden, der foregår på samme måde på tværs af lande – det er lidt ligesom med lufthavne. Når man træder ind i lufthavn-verdenen er det også de samme regler og procedure man skal igennem uanset hvor man er; check in, security, duty   Read More …